Hoe gezond eten wij

Hoe gezond eten wij ?

factories with smoke under cloudy sky

We weten dat gezond eten heel belangrijk is,

Toch blijkt het vaak lastig om er een gezond eetpatroon op na te houden. Maar verrassend genoeg lijken de meeste van ons er toch van overtuigd gezond te eten, ook als dat niet het geval is, zo toont een nieuwe studie aan.

Het betekent dat we dus massaal denken dat we gezonder eten dan werkelijk het geval is. Maar dat is volgens onderzoeker Jessica Thomson niet eens het meest verrassend. “Wat we het meest verrassend vonden is de mate waarin mensen de gezondheid van hun voedingsgewoonte overschatten,

Voeding is ongezond als het te veel is: te veel verzadigd vet, te veel zout of gewoon te veel eten. Te veel eten leidt tot overgewicht en te weinig ook, wat diabetes en een te hoog LDL-cholesterol tot gevolg kan hebben. Te veel verzadigd vet en en te veel zout verhogen het risico op slagaderziekte, met of zonder overgewicht. Let op* Het staat hier  TE VEEL , maar wat net zo slecht is te weinig. Dit geldt zeker ook voor zout. Ja je leest het goed, te weinig zout is ook zeker gevaarlijk. Dit alles wordt bij de coaching besproken en diepgaand uit gelegd. Te weinig eten maakt je ziek, zeker op lange termijn. 

Onderzoek heeft aangetoond dat langdurige stress door slechte voeding ook gevolgen heeft voor het lichaam. Zelfs zoveel dat er permanente schade kan ontstaan. Op lange termijn zijn er voor een ongezonde levensstijl ook gevolgen, namelijk overgewicht, een te hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten en depressies.
Het eten van producten die je lichaam stress geven kan resulteren in klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, futloosheid en stemmingswisselingen. Het zijn klachten die geleidelijk aan verergeren omdat je lichaam niet direct reageert als je iets verkeerds gegeten hebt.
cheese burger and fried potato

Volledig gezond eten is niet vol te houden en lukt bijna niemand. Sterker nog, uiteindelijk is het ook niet vol te houden. Als je jezelf ongezonde voeding gaat verbieden dan wordt de drang naar ongezonde voeding alleen maar sterker. Dus stop met  dieeten en leer hoe het moet . Kijk niet naar de  kilo’s maar concentreer je wat je blijvend kan helpen. 

Free foto’s

Own ,Unsplash ,Piixabay ,Pexels

Hits: 314

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten