Heinz voedingsystemen

  Glutamaat 621

Volgens dr. David Servan-Schreiber is de consumptie van geraffineerde suiker enorm gestegen. In de oertijd, toen onze genen zich ontwikkelde, nuttigde een persoon hoogstens 2 kilo honing per jaar.
Inmiddels is het verbruik van geraffineerde suiker gestegen tot de onthutsende hoeveelheid van 70 kilo per jaar. 56% van de hoeveelheid calorieën welke zich in voedsel bevind komt slechts uit 3 voedingsbronnen die nog niet bestonden toen onze genen zich ontwikkelde.

Suiker werkt verslavend omdat het grote schommelingen in de bloedsuikerspiegel veroorzaakt. Op den duur kan dit leiden tot hypoglycaemie, suikerziekte en gedragsstoornissen. Ook kan het bijdragen tot het ontstaan van andere welvaartsziektes.

Daar en tegen zijn het rechtstreekse voeding stoffen voor kanker voedsel keten is verziekt veel van de bekende ziekten zoals Adhd, reuma, kanker , hart en vaat ziekten, suikerziekte, geheugenverlies , verslavingen hebben als basis de inname van geraffineerde suikers. 

Als je over het internet surft kom je heel wat tegen over suiker. Slogans; “suiker het witte gif” “ Geraffineerde suiker, het lekkerste gif op aarde”. Je word er niet vrolijker van als je het leest.

 Geraffineerde suiker zit namelijk onderhand overal in. Je kan het zo gek niet bedenken of er zit geraffineerde suikers in . In soep, in worst, in vlees, in melk enz.


De glycemische waarden van je voeding is hierin uiterst belangrijk, hoe lager de glycemische waarden van je voeding, hoe minder vet er wordt aangemaakt in je vetweefsel. 
De enige manier om dit te bereiken is door de inname van suiker en geconcentreerde koolhydraat bronnen te beperken cq te vermijden.   
Suiker valt onder de groep lege koolhydraten. Lege koolhydraten bevatten snel opneembare glucose moleculen en bevatten geen vitaminen en mineralen. Voor de vertering ervan heeft het lichaam wél vitaminen en mineralen nodig, reden waarom lege koolhydraten gezien worden als vitaminen en mineralen 'rovers'.